Gekke kluit

albinodril tussen bruine-kikkerdril

Wit kikkerdril? (foto Prof. Aap)

Kluiten kikkerdril drillen in mijn vijver. Elke dag komen er kluiten bij. Ze zijn van de bruine kikker. Die legt als eerste haar eitjes, vaak al in februari/maart. De bruine kikker kan ook een andere kleur hebben. Geelgroen of oranjeachtig. Maar het blijft een bruine kikker. Deze week: een rare kluit. Geen zwarte maar witte eitjes. Nooit eerder gezien! Is het dril van een andere kikkersoort? Of van een ander dier misschien? Of is het geen kikkerdril maar kots of zo? Ik google wat en stuit op een paar artikeltjes. Die witte kluit is… albinodril. Het dril van een albino bruine kikker. Dat schijnt soms voor te komen. Ergens in mijn vijver of tuin zit een albino. Een wittige kikker met rode oogjes. Tot nu toe heb ik het beestje niet ontdekt. Ik hoop niet dat de reiger me voor is. Hoe zouden die eitjes verdergaan? Witte kikkervisjes? Straks een vijver vol knorrende albino’s (want bruine kikkers kwaken niet)? Dit verhaal krijgt nog een (kikkervisjes)staartje.

Plaats een reactie

Nog geen reacties

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Geef een reactie

