Moddervet???

De Zilveren-Griffelwinnaars 2010: wie is wie? (foto Prof. Aap)

Tussen de gangen door in Jamie Olivers restaurant Fifteen, zijn gisteravond de Zilveren Griffels en de Vlag & Wimpels geserveerd. Dat was in Amsterdam op het Groot Griffeldiner. Ik was pas om drie uur ’s nachts thuis. Tussen de Spaanse zeebaarsfilet en de Bolognataart kreeg Wild verliefd een Zilveren Griffel. De antipasti en de risotto kreeg ik amper door mijn keel. Want ja… wanneer ben je aan de beurt? Opeens hoorde ik mijn naam roepen en verslikte me bijna in een witte boon. De juryvoorzitster riep: “Wild verliefd is een vrolijk, grappig, vernieuwend en interessant boek over seks bij dieren. Nooit eerder verscheen een compleet boek over dit buitenissige onderwerp. Het is non-fictie op een humoristische toon die kinderen aanspreekt. Zo wordt biologie een ontdekkingsreis.” Later bij de koffie hoorde ik iemand zeggen: “Die zilveren griffel? Dat is een moddervette prijs die swingt als een tiet!” Zo had ik het nog niet bekeken.

Ook het Jeugdjournaal was erbij:
Impressie van de uitreiking